509px-Herb Polski m

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 W SĘPÓLNIE KRAJEŃSKIM

Komunikaty

Zarządzenie nr 2/2020 Dyrektora Zespołu Szkół nr 2 w Sępólnie Krajeńskim z dnia 23 marca 2020r. w sprawie organizacji nauczania na odległość w Zespole Szkół nr 2 w Sępólnie Krajeńskim  

Zarządzenie nr 2/2020

Dyrektora Zespołu Szkół nr 2 w Sępólnie Krajeńskim

z dnia 23 marca 2020r. w sprawie organizacji nauczania na odległość w Zespole Szkół nr 2

w Sępólnie Krajeńskim

 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z dnia 20 III 2020 roku w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID – 19

  1. Istotą nauczania zdalnego (od 25 marca 2020 roku do 10 kwietnia 2020 roku) jest dalsza realizacja podstawy programowej w zakresie nauczanych przedmiotów dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
  2. Uczniowie Zespołu Szkół nr 2 w Sępólnie Krajeńskim mają obowiązek na bieżąco uczestniczyć w zajęciach realizowanych drogą zdalną, zwaną dalej e-nauczaniem lub w innych formach nauczania na odległość z katalogu możliwych do wyboru zastosowanych przez nauczyciela.
  3. Nauczaniem przedmiotów na odległość kieruje wychowawca klasy, który diagnozuje i ustala z dyrektorem szkoły sposoby kontaktu i przekazywania materiałów uczniom.
  4. Po wejściu w życie rozporządzenia (czyli od 25 III 2020 roku) możliwe stanie się ocenianie postępów uczniów i ich pracy. Nauczyciel ma prawo dokonać oceny pracy uczniów na warunkach ustalonych z uczniami. Mają one uwzględniać możliwości psycho-fizyczne ucznia oraz techniczne (dotyczące dostępu do Internetu oraz posiadanego sprzętu w domach).
  5. Nauczyciel doradza i wyjaśnia uczniowi, który ma trudności w zrozumieniu materiału (bądź udziela wskazówek rodzicom/opiekunom prawnym ucznia).
  6. Realizowane mają być zasadniczo wszystkie przedmioty, według obowiązującego planu lekcji.

Zostanie to udokumentowane w postaci oświadczenia nauczyciela o realizacji treści podstawy programowej w okresie nauczania na odległość.

  1. Bardzo ważne jest racjonalne dozowanie wdrażanego i omawianego materiału.
  2. Rozporządzenie wskazuje na obowiązek zdalnego porozumiewania się wychowawców klas i nauczycieli przedmiotów z rodzicami uczniów (może być to tradycyjna rozmowa telefoniczna, kontakt za pośrednictwem innych komunikatorów społecznościowych lub tradycyjnej poczty e-mail).
  3. Realizacja treści podstawy programowej w zakresie nauczanych przedmiotów dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim prowadzona jest od dnia 25 marca 2020 zgodnie z przyjętym harmonogramem:

Harmonogram zajęć realizowany w postaci zdalnej w Zespole Szkół nr 2 w Sępólnie Kraj. dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.[1]

 

Przedmiot

Poniedziałek/Godzina

Wtorek/Godzina

Środa/Godzina

Czwartek/Godzina

Piątek/Godzina

j. polski

09:00-10:00

 

09:00-10:00

 

09:00-10:00

matematyka

 

09:00-10:00

 

09:00-10:00

 

Historia

10:00-11:00

       

Wos

 

10:00-11:00

(KLASA 8)

     

j. angielski

   

10:00-11:00

   

informatyka

       

11:00-12:00

biologia

11:00-12:00

       

religia

     

10:00-11:00

 

chemia

   

11:00-12:00

   

fizyka

 

11:00-12:00

     

geografia

       

10:00-11:00

muzyka/

plastyka

       

12:00-13:00

w-f

     

11:00-12:00

 

pedagog

12.00-13.00

   

12.00-13.00

 

logopeda

 

12.00-13.00

12.00-13.00

   

                                                                            

  1. Zdalne nauczanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim prowadzone jest za pomocą zróżnicowanych form i narzędzi:
  • udostępnianie materiałów w postaci elektronicznej (telefonicznie, e-mailowo, za pośrednictwem szkolnej strony internetowej) bądź papierowej (do odbioru w placówce}
  • udostępnianie informacji o możliwych formach realizacji nauczania zdalnego (telefonicznie, e-mailowo, za pośrednictwem szkolnej strony internetowej),
  • kontakt z rodzicami, opiekunami prawnymi i uczniami (kontakt telefoniczny, sms, mms, e-mailowy, poprzez media społecznościowe i komunikatory typu Messenger, WhatsApp )
  1. Zdalne nauczanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym prowadzone jest za pomocą zróżnicowanych form i narzędzi:
  • udostępnianie materiałów w postaci elektronicznej (telefonicznie, e-mailowo, za pośrednictwem szkolnej strony internetowej) bądź papierowej: karty pracy, pakiety zadań (do odbioru w placówce)
  • udostępnianie informacji o możliwych formach realizacji nauczania zdalnego (telefonicznie, e-mailowo, za pośrednictwem szkolnej strony internetowej),
  • kontakt z rodzicami, opiekunami prawnymi i uczniami (kontakt telefoniczny, sms, mms,e-mailowy, poprzez media społecznościowe i komunikatory typu Messenger, WhatsApp )

Nauczyciele kontaktują się z uczniami, rodzicami/opiekunami prawnymi regularnie według ustalonego harmonogramu (w zależności od predyspozycji psychofizycznych ucznia oraz możliwości techniczno-organizacyjnych rodziców/opiekunów prawnych).

  1. Zdalne nauczanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim/nauczanie indywidualne prowadzone jest za pomocą zróżnicowanych form

i narzędzi:

  • informowanie rodziców/opiekunów prawnych o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji (telefonicznie, e-mailowo, za pośrednictwem szkolnej strony internetowej)
  • regularny kontakt zarówno z rodzicami/opiekunami prawnymi, jak i samymi uczniami (kontakt telefoniczny, e-mailowy, poprzez media społecznościowe i komunikatory)
  • nagrywanie i udostępnianie tematycznych materiałów filmowych (e-mailowo, poprzez media społecznościowe i komunikatory)
  • motywowanie do atrakcyjnego organizowania czasu wolnego poprzez dostępne słuchowiska, audycje muzyczne, propozycje wierszyków, czytanek czy masażów.

Nauczyciele kontaktują się z uczniami, rodzicami/opiekunami prawnymi regularnie według ustalonego harmonogramu (w zależności od predyspozycji psychofizycznych ucznia oraz możliwości techniczno-organizacyjnych rodziców/opiekunów prawnych).

  1. Na stronie internetowej szkoły sukcesywnie zamieszczane są propozycje spędzania czasu wolnego przez uczniów w domach.

Propozycje zawierają także linki do stron edukacyjnych, dzięki którym uczniowie mogą doskonalić swoje umiejętności.

Podane są linki do stron rozwijających talenty uczniów tj. taniec, muzyka, plastyka.

Ogłaszane są konkury plastyczne, a efekty prac uczniów zamieszczane są na stronie internetowej jak i na portalu społecznościowym facebook’a.

  1. Istnieje również możliwość kontaktowania się telefonicznego z pedagogiem szkolnym i z innymi specjalistami według ustalonego harmonogramu.

 

[1] Zgodnie z rekomendacją Ministerstwa Edukacji Narodowej od 25.03.2020 do 10.04.2020