509px-Herb Polski m

SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY

AKTUALNOŚCI - Sępólno Krajeńskie

Drodzy Rodzice !!!

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 marca 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 zasady funkcjonowania Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego w Sępólnie Krajeńskim od 22.III-09.IV 21r. pozostają bez zmian.

dyrektor SOSW

mgr Mariusz Czerwiński

Ostatki w innym, ale nie gorszym wydaniu

Zdajemy sobie sprawę, że już od ponad roku świat funkcjonuje nieco inaczej. Chodzimy w maseczkach, często dezynfekujemy ręce, nie możemy spotykać się w licznych grupach, ale jedno zostało bez zmian- to pragnienia bycia razem i dobrej zabawy. Postanowiliśmy nie rezygnować z karnawału i przeżyć go chociaż w minimalnej formie. Wspólnie z nauczycielami, pracującymi na terenie Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci i Młodzieży w Kamieniu Kraj. upiekliśmy pączki. Były doskonałym dodatkiem do smacznej kawy w przerwie między innymi atrakcjami. Karaoke, wspólne muzykowanie, tańce i zabawy muzyczne uświetniły nam spędzony czas.

Czytaj więcej...

Dzień Kobiet

W tym roku na Dzień Kobiet klasa VI- VIII przygotowała imprezę Żona modna połączoną ze Świętem Owoców i kisielem owocowym Dr. Oetkera.

Czytaj więcej...

Podsumowanie działań Samorządu Uczniowskiego za I semestr roku szkolnego 2020/2021

We wrześniu rozpoczęliśmy nowy rok szkolny w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym.Obecnie tak  nazywa się nasza placówka. Rok  w oświacie ze względu na sytuację na świecie niełatwy. Chcemy aby było normalnie, aby lekcje odbywały się w naszych klasach z nauczycielami i uczniami. Podjęte środki ostrożności i bezpieczeństwa umożliwiły nam naukę w szkole.
     W październiku w tajnych wyborach wybraliśmy członków Samorządu Uczniowskiego. Przewodniczącym ponownie został Paweł Abramczyk, a zastępcą Sandra Miler. Niestety nie mogliśmy zorganizować debaty szkolnej.Tematykę dotyczącą „Szkolnych norm i zasad zachowania oraz konsekwencji za ich nieprzestrzeganie” omówili wychowawcy klas w oparciu o materiały samorządu. Uczniowie przygotowali  „Serdeczne kartki” dla uczniów Domu Pomocy, którzy nie mogli uczestniczyć w zajęciach szkolnych. W ramach cyklicznych spotkań „Zdrowie i uroda”  uczniowie wzięli udział w wykładzie na temat „Profilaktyki cukrzycy ”.Dbając o zdrowie naszych uczniów przygotowaliśmy też materiały dla  wychowawców o właściwościach leczniczych niektórych roślin oraz przepis na syrop imbirowy. Zorganizowano także konkursy : „Jesienny bukiet”, ,,Choinka klasowa”, „Choinka”-praca plastyczna.Dziękujemy wszystkim za udział w działaniach Samorządu Uczniowskiego  i życzymy dużo zdrówka.

,,Zrobię to sam – Majsterkowy zawrót głowy”

,,Zrobię to sam – Majsterkowy zawrót głowy” to projekt dofinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Celem przedsięwzięcia było przeprowadzenie cyklicznych zajęć ,,Zrobię to sam – Majsterkowy zawrót głowy” dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną. Głównym celem zajęć było kształtowanie pozytywnych postaw wobec aktywności, samodzielności, kreatywności oraz wzmacnianie motywacji do twórczego myślenia i działania.
Cel zadania obejmował:
1.Wzrost wiedzy uczniów na temat aktywności oraz warunków niezbędnych do generowania kreatywnych pomysłów.
2. Wzrost świadomości korzyści wynikających z aktywnego działania.
3. Dostarczenie uczniom okazji do twórczego działania w atmosferze dobrej współpracy i zabawy.
4. Rozwój umiejętności manualnych i twórczych podczas aktywnych zajęć.
5. Nauka praktycznego działania.
6. Wzrost wiary we własne możliwości w zakresie aktywnego działania.
Zajęcia zakładały zastosowanie aktywnych metod pracy i nauki, w której uczniowie sami, w oparciu o zaproponowane ćwiczenia oraz dyskusję grupową, zdobędą nową wiedzę i umiejętności.
Uczniowie dzięki dofinansowaniu i realizacji projektu, rozwinęli umiejętności manualne i twórcze, nauczyli się aktywności, kreatywności, twórczego myślenia i działania. Uczniowie nabyli umiejętności współpracy i zabawy z rówieśnikami. Uczestnicy zajęć nauczyli się posługiwać materiałami do majsterkowania, kreatywnymi materiałami dydaktycznymi oraz sprzętem gospodarstwa domowego. Podczas zajęć zastosowano aktywne metody pracy i nauki, w której uczniowie sami, w oparciu o zaproponowane ćwiczenia oraz dyskusję grupową, zdobyli nową wiedzę i umiejętności. Beneficjenci nauczyli się bezpiecznego i kreatywnego wykorzystania narzędzi i materiałów. U uczestników rozwijano tym samym psychomotorykę, integrowano poprzez nawiązywanie komunikacji słownej i alternatywnej oraz wspólne działanie.

Czytaj więcej...