509px-Herb Polski m

SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY

AKTUALNOŚCI - Sępólno Krajeńskie

Podsumowanie działań Samorządu Uczniowskiego za I semestr roku szkolnego 2020/2021

We wrześniu rozpoczęliśmy nowy rok szkolny w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym.Obecnie tak  nazywa się nasza placówka. Rok  w oświacie ze względu na sytuację na świecie niełatwy. Chcemy aby było normalnie, aby lekcje odbywały się w naszych klasach z nauczycielami i uczniami. Podjęte środki ostrożności i bezpieczeństwa umożliwiły nam naukę w szkole.
     W październiku w tajnych wyborach wybraliśmy członków Samorządu Uczniowskiego. Przewodniczącym ponownie został Paweł Abramczyk, a zastępcą Sandra Miler. Niestety nie mogliśmy zorganizować debaty szkolnej.Tematykę dotyczącą „Szkolnych norm i zasad zachowania oraz konsekwencji za ich nieprzestrzeganie” omówili wychowawcy klas w oparciu o materiały samorządu. Uczniowie przygotowali  „Serdeczne kartki” dla uczniów Domu Pomocy, którzy nie mogli uczestniczyć w zajęciach szkolnych. W ramach cyklicznych spotkań „Zdrowie i uroda”  uczniowie wzięli udział w wykładzie na temat „Profilaktyki cukrzycy ”.Dbając o zdrowie naszych uczniów przygotowaliśmy też materiały dla  wychowawców o właściwościach leczniczych niektórych roślin oraz przepis na syrop imbirowy. Zorganizowano także konkursy : „Jesienny bukiet”, ,,Choinka klasowa”, „Choinka”-praca plastyczna.Dziękujemy wszystkim za udział w działaniach Samorządu Uczniowskiego  i życzymy dużo zdrówka.

,,Zrobię to sam – Majsterkowy zawrót głowy”

,,Zrobię to sam – Majsterkowy zawrót głowy” to projekt dofinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Celem przedsięwzięcia było przeprowadzenie cyklicznych zajęć ,,Zrobię to sam – Majsterkowy zawrót głowy” dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną. Głównym celem zajęć było kształtowanie pozytywnych postaw wobec aktywności, samodzielności, kreatywności oraz wzmacnianie motywacji do twórczego myślenia i działania.
Cel zadania obejmował:
1.Wzrost wiedzy uczniów na temat aktywności oraz warunków niezbędnych do generowania kreatywnych pomysłów.
2. Wzrost świadomości korzyści wynikających z aktywnego działania.
3. Dostarczenie uczniom okazji do twórczego działania w atmosferze dobrej współpracy i zabawy.
4. Rozwój umiejętności manualnych i twórczych podczas aktywnych zajęć.
5. Nauka praktycznego działania.
6. Wzrost wiary we własne możliwości w zakresie aktywnego działania.
Zajęcia zakładały zastosowanie aktywnych metod pracy i nauki, w której uczniowie sami, w oparciu o zaproponowane ćwiczenia oraz dyskusję grupową, zdobędą nową wiedzę i umiejętności.
Uczniowie dzięki dofinansowaniu i realizacji projektu, rozwinęli umiejętności manualne i twórcze, nauczyli się aktywności, kreatywności, twórczego myślenia i działania. Uczniowie nabyli umiejętności współpracy i zabawy z rówieśnikami. Uczestnicy zajęć nauczyli się posługiwać materiałami do majsterkowania, kreatywnymi materiałami dydaktycznymi oraz sprzętem gospodarstwa domowego. Podczas zajęć zastosowano aktywne metody pracy i nauki, w której uczniowie sami, w oparciu o zaproponowane ćwiczenia oraz dyskusję grupową, zdobyli nową wiedzę i umiejętności. Beneficjenci nauczyli się bezpiecznego i kreatywnego wykorzystania narzędzi i materiałów. U uczestników rozwijano tym samym psychomotorykę, integrowano poprzez nawiązywanie komunikacji słownej i alternatywnej oraz wspólne działanie.

Czytaj więcej...

Przyjazdy, odjazdy uczniów.

Szkoła Podstawowa nr 2 w Sępólnie Krajeńskim

od 18.01.2021 r.

Dowóz

Dni tygodnia: Poniedziałek, Wtorek, Środa, Czwartek, Piątek)

Pojazd: Autobus 19 os.

Lp.

Przystanek

Godzina

1.

Zalesie

07:40

2.

Wałdowo

07:45

3.

Włościbórz

07:50

4.

Trzciany

07:55

5.

SP nr 2

08:00

Pojazd: Autobus 49 os.

Lp.

Przystanek

Godzina

5.

Kawle

07:15

12.

Lutowo

07:40

14.

Sępólno Koło straży

07:50

Rozwóz

Dni tygodnia: Poniedziałek, Wtorek, Środa, Czwartek, Piątek

14:10 (wszyscy)

Konkurs fotograficzny "Zima w obiektywie"

Szopka bożonarodzeniowa 2020

Tradycja budowy szopek bożonarodzeniowych trwa po dziś dzień. Szopki symbolizujące pokój, miłość i nadzieję, towarzyszą corocznym obchodom Świąt Bożego Narodzenia. Buduje się je w kościołach, zdobią nasze domy, szkoły, rynki miast, instytucje i organizacje.Chcąc podtrzymywać i kultywować tradycję własnoręcznego wykonywania szopek bożonarodzeniowych po raz kolejny został zorganizowany konkurs dla wszystkich uczniów naszego ośrodka.

Celem konkursu było:

  • Podtrzymanie tradycji tworzenia szopek bożonarodzeniowych,
  • Kultywowanie wśród uczniów i rodzin tradycji wykonania szopek,
  • Integracja rodziny przy wspólnym wykonaniu szopki,
  • Doskonalenie sztuki projektowania i twórczego tworzenia,
  • Rozwijanie wrażliwości estetycznej oraz uzdolnień plastycznych;                                                                                 Tegoroczna edycja konkursu przeniosła się również w świat Internetu, uczniowie którzy nie mogli dostarczyć wykonanych szopek przesyłali ich zdjęcia za pomocą poczty elektronicznej.Do konkursu zgłoszono tym razem 10 prac. Jury bardzo podobały się pomysły i techniki wykorzystane w realizacji prac, spośród nich w formie głosowania wyróżniło 3 szopki, które zajęły 1 miejsca a wszystkim uczestnikom przyznało wyróżnienia.

Czytaj więcej...